Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to umieszczenie w dowolnym miejscu strony internetowej np. w konkretnej treści, hiperłącza kierującego użytkownika bezpośrednio do podstrony znajdującej się w obrębie tej samej platformy. Takie linkowanie nie tylko umożliwia trafienie na określone treści w maksymalnie krótkim czasie, ale także ułatwia robotom indeksującym nawigowanie po całej witrynie. Linkowanie wewnętrzne poprzez odsyłanie do kolejnych podstron o interesujących zasobach ma także zatrzymać użytkownika na stronie przez dłuższy czas.
Cele i korzyści z linkowania wewnętrznego
Odpowiednie linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom znalezienie interesujących ich treści, co zwiększa ich zadowolenie, pomaga podjąć odpowiednie decyzje i np. w przypadku sklepu internetowego poprawić wyniki sprzedażowe. Do najważniejszych zalet linkowania wewnętrznego należy:
- zmniejszenie współczynnika odrzuceń (bounce rate) – dzięki interesującym treściom użytkownicy nie opuszczą strony po jednym kliknięciu co wpłynie korzystnie na efekt działań SEO,
- podniesienie wartości poszczególnych podstron,
- poprawienie użyteczności strony – wstawienie linków wewnętrznych w odpowiednich miejscach sprawi, że roboty Google szybciej opanują tematykę serwisu co wpłynie na pozycjonowanie witryny.
- sprawniejsza indeksacja domeny – co pozwoli użytkownikowi szybciej odnaleźć daną stronę.
Gdzie umieszczać linki wewnętrzne?
Linki wewnętrzne mogą być umieszczane w wielu różnych miejscach strony. Do najbardziej popularnych należą:
- menu główne,
- menu boczne,
- stopka,
- menu okruszkowe,
- treści strony.
Jeśli zainteresował Cię temat linkowania wewnętrznego, przeczytaj nasz artykuł o tym jak i dlaczego warto stosować linkowanie wewnętrzne na swojej stronie internetowej.