Domain Authority
Domain Authority (DA) to wskaźnik przewidujący jak dobrze dana strona będzie się pozycjonować w wynikach wyszukiwarek (SERP). Parametr ten został opracowany i wprowadzony przez firmę MOZ. DA mieści się w przedziale 1-100 i jest obliczany na podstawie oceniania wielu różnorodnych czynników. Im większa ilość punktów tym większe prawdopodobieństwo wyświetlenia się strony w wynikach wyszukiwania Google.
Do czego stosuje się Domain Authority?
Domain Authority jest wskaźnikiem logarytmicznym, którego zadaniem jest określenie prawdopodobieństwa znalezienia się danej witryny w wynikach wyszukiwania. DA przyjmuje wartość od 0 do 100, przy czym im jest ona wyższa, tym strona ma większy potencjał rankingowy. Dodatkowo, wraz ze wzrostem wyniku coraz trudniej osiągnąć kolejny punkt. Domain Authority wykorzystuje większość firm do sprawdzania i oceny wyników strategii SEO.
Jak wpłynąć na DA witryny?
Najlepszym sposobem na zwiększenie wyników wskaźnika jest uzyskanie większej ilości linków z wyżej rankingowanych stron. Na zwiększenie wartości wpływają następujące czynniki:
- zwiększanie ruchu na swojej stronie poprzez odpowiednie zoptymalizowanie pod kątem SEO,
- regularne dodawanie treści o wysokiej jakości i powiązanych z profilem strony, dzięki czemu inni użytkownicy będą zamieszczać linki witryny,
- rozpowszechnianie swoich treści za pośrednictwem np. mediów społecznościowych,
- częsta aktualizacja witryny, dzięki czemu wyszukiwarka systematycznie ją indeksuje, przyśpieszając pojawianie się strony w wynikach.
Zastanawiasz się, jak zwiększyć ruch na swojej stronie? Sprawdź, nasze rekomendacje w wywiadzie magazynu Press.
A jeśli zależy Ci na zwiększeniu wartości DA, dowiedz się jak planować strategie content marketingową i tworzyć jakościowe teksty.