Anchor

Każdy statek powinien mieć kotwicę, a link – anchor. To słowo, które z języka angielskiego oznacza właśnie kotwicę, określa treść hiperłącza, umieszczonego przez ciebie w treści. Poznasz go po oznaczeniu odmiennym niż reszta tekstu – anchor często przyjmuje niebieski kolor i jest podkreślony. A wszystko to, aby użytkownicy mogli w łatwy sposób odnaleźć dany link. Nie jest to jedyna przydatna funkcja anchorów – mogą mieć także duże znaczenie dla pozycjonowania twojej strony.

Anchor – co to jest i jakie są jego rodzaje?

Anchor (zwany także tekstem zakotwiczenia lub anchor textem) to treść linka umieszczonego w treści, na przykład na stronie internetowej. Powinien odróżniać się od reszty tekstu kolorem, podkreśleniem lub pogrubieniem. Gdy zbliżysz do niego kursor myszki, wyświetli się informacja dotycząca linku, na który zostaniesz przeniesiony po kliknięciu.

Wyróżniamy ich następujące rodzaje:

  • anchor, który jest bezpośrednim odnośnikiem do danej strony, czyli po prostu adres URL,
  • anchor zawierający nazwę marki, czyli brand URL,
  • anchor o ściśle dopasowanych słowach kluczowych, czyli exact match,
  • anchor zawierający tylko część frazy kluczowej, czyli partial match,
  • anchor bez słów kluczowych, zawierający tylko CTA (np. „kliknij tutaj”), czyli zero match.

Anchor nie zawsze musi odnosić się do linka, ale też informować cię o przeniesieniu do innej sekcji w obrębie tej samej strony, pobraniu linka czy rozpoczęciu tworzenia e-maila w aplikacji poczty elektronicznej.

Jak anchor może wpłynąć na SEO?

Anchory mogą być ważnym elementem twojej strategii SEO – choć na pierwszy rzut oka tak nie wyglądają. Są istotne nie tylko w linkowaniu wewnętrznym, ale także backlinkach. To jedna z cenniejszych wskazówek dla robotów indeksujących przeglądarek. Dzięki anchorom lepiej rozumieją one, co zawiera twoja strona – pomaga im to w ustaleniu słów kluczowych, na które będzie ona pozycjonowana. Poza tym anchory potrafią zachęcić użytkowników do odwiedzenia twojej witryny – warto więc precyzyjnie opisywać każdy z linków.

Zainteresował Cię ten temat? Dowiedz się więcej o znaczeniu anchorów dla SEO oraz jak ich używać.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też:

Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!

Chcesz poznać szczegóły AutoAudytu?