Rel nofollow
Czy wiesz, że możesz sprawić, aby roboty indeksujące nie podążały za podanym hiperłączem? Umożliwia to atrybut nofollow – zwany również rel nofollow – dzięki któremu wybrany link nie będzie dzielił się mocą twojej strony, a co za tym idzie, uniemożliwisz innym wykorzystywanie jej do lepszego pozycjonowania ich witryny. Atrybut ten często stosuje się na forach i blogach, gdzie często pojawia się spam, np. w postaci komentarzy z linkami. Dowiedz się, jak możesz go dodać!
Rel nofollow – co to za atrybut? Czy wpływa na SEO?
Mianem rel nofollow określamy atrybut linku, który zawiera informację kierowaną do robotów indeksujących – o tym, aby nie podążały na stronę podaną w hiperłączu. Używa się go wszędzie tam, gdzie nie chcemy dzielić się dobrą reputacją naszej witryny internetowej z innymi użytkownikami, którzy mogą manipulować linkami. Stosuje się go także we własnych linkach, które mają mniejsze znaczenie dla pozycjonowania strony, na przykład:
- regulaminie serwisu,
- polityce prywatności,
- strony z formularzem rejestracyjnym.
Działanie odwrotne do rel nofollow ma atrybut dofollow – utrzymywanie optymalnej ilości obu tych profili linków jest ważne dla działań SEO i może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie twojej strony.
Dodawanie atrybutu rel nofollow
Aby dodać atrybut nofollow do linku, zacznij od wybrania treści i dodania do niej wybranego przez siebie hiperłącza. Następnie przejdź do trybu modyfikacji kodu HTML tekstu. Znajdź tam dodany przed chwilą link – będzie zaczynał się od tagu <a href>. Wstaw w nim rel nofollow w taki sposób:
<a href=”http://linkdotwojejstrony.pl/” rel=”nofollow”> Nazwa twojej strony </a>
i gotowe – od tej pory roboty indeksujące nie będą brały pod uwagę tej strony podczas oceniania wszystkich linków, które prowadzą do twojej witryny.
Atrybut nofollow to jeden z trzech najczęściej używanych. Dowiedz się więcej o pozostałych dwóch, w naszym tekście o parametrach występujących w kodzie strony.