Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
SWL
Chcesz zbudować lepszą pozycję twojej witryny dzięki backlinkom? Możesz stawiać na pracochłonne działania, takie jak publikacje na zewnętrznych stronach lub postawić na rozwiązanie kryjące się pod skrótem SWL. Oznacza on system wymiany linków – należą do niego platformy, które gwarantują zautomatyzowane i szybkie pozyskiwanie linków prowadzących do twojej witryny. Takie działanie jest jednak ryzykowne – grozi to wykluczeniem przez algorytm wyszukiwarki.
SWL – co to takiego? Jakie ma rodzaje?
SWL to skrót od nazwy systemu wymiany linków, zwanego również serwisem lub programem wymiany linków. Nazwę tę noszą platformy, dzięki którym da się pozyskać backlinki (czyli linki zewnętrznych witryn) do wybranej przez ciebie strony. Systemy wymiany linków dzielą się na:
- statyczne – linki do zewnętrznych witryn są dodane na stronie internetowej na stałe (dopóki nie zostaną usunięte),
- dynamiczne – linki są przydzielane losowo, mogą się wymieniać pomiędzy stronami podpiętymi w systemie.
W Polsce największą popularność zdobyły takie systemy wymiany linków jak Statlink i LinkTak.
Do czego może przydać się system wymiany linków?
Korzystanie z systemu wymiany linków może pomóc osiągnąć wysokie pozycje twojej strony w wyszukiwarkach, jednak jest dość ryzykowne. Dlaczego? Działania związane z SWL zaliczamy do praktyk SEO zwanych black hat, czyli uważanych za niezgodne z wytycznymi Google. Jeśli algorytm wykryje takie działania w twojej witrynie, może w ramach kary nałożyć na nią (lub poszczególne podstrony) filtr wykluczający ją z wyświetleń w SERP.
Więcej informacji o systemie wymiany linków, znajdziesz w naszym tekście, gdzie wyjaśniany jak SWL pomaga w pozycjonowaniu strony.