Meta tagi

Meta tagi – jest to rodzaj specjalnych znaczników stosowanych w kodach źródłowych stron napisanych w języku HTML. Pozwalają na opis zawartości poszczególnych stron internetowych, który służy zarówno robotom wyszukiwarek, jak i samym użytkownikom Internetu. Istnieje wiele meta tagów, przy czym wiele z nich jest kompletnie niewidocznych dla odbiorców. Spora część z nich ma dobry wpływ na SEO. 

Jakie są rodzaje meta tagów?

Istnieje wiele różnych meta tagów, którymi można nasycić stronę www. Oto najważniejsze z nich:

  • Meta title – to jeden z najważniejszych znaczników meta, który jest szczególnie istotny z punktu widzenia SEO. Jak sama nazwa wskazuje, umieszczany jest w nagłówku strony www, a jego głównym celem jest nadanie jej tytułu. W kodzie źródłowym witryny meta title umieszcza się pomiędzy znacznikami <title>. Opis meta title będzie wyświetlał się w wyszukiwarkach internetowych, jako nagłówek dla konkretnej strony www. Dobrze więc jeśli będzie klarowny, tj. jasno zakomunikuje, czego dotyczy dana strona. Dobrze jeśli na końcu meta title znajdzie się również nazwa firmy.
  • Meta description – znacznik, który służy opisowi zawartości strony www. Wyświetla się tuż pod meta title i można potraktować go jako zwięzłą i treściwą reklamę. Jest to opis, który widzą nie tylko roboty wyszukiwarek, ale także użytkownicy. Jako pierwsza treść dotycząca naszej firmy, z którą się zderzają, powinna być maksymalnie czytelna i konkretna. Warto wzbogacić ją o zachęcające do interakcji CTA. 
  • Open Graph – niewidoczny dla oczu użytkowników meta tag, który wpływa na to, jak dana strona internetowa prezentuje się na Facebooku. Szczególnie przydatna jeśli często prowadzone są działania reklamowe w tym serwisie społecznościowym. Open Graph pozwala zadbać o to, jak będzie prezentować się reklama, co może przełożyć się na większą skuteczność kampanii.

Dlaczego meta tagi są ważne?

Meta tagi, czy mówiąc inaczej meta znaczniki, to w pierwszej kolejności zbiór najważniejszych informacji na temat danej strony www, z którymi bezpośrednio stykają się użytkownicy i potencjalni Klienci. Bardzo często wpływają one na pozycję danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, a przy tym są dobrym sposobem na wspieranie działań marketingowych firmy. W końcu meta tagi ściśle współpracują z robotami wyszukiwarek i pozwalają im określać, które strony www należy indeksować.

Zainteresował Cię temat meta tagów? Dowiedz się, jak napisać odpowiedni meta title. Przeczytaj również nasz artykuł o tworzeniu meta description zgodnie z zasadami SEO.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też:

Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!

Chcesz poznać szczegóły AutoAudytu?