Logo
Logo (logotyp) to główny element komunikacji wizualnej marki. Ten unikalny znak ma na celu odróżnić firmę od konkurencji. Logiem może być zarówno specjalnie zaprojektowana grafika, jak również tekst lub połączenie obu tych elementów. Dobrze zaprojektowane logo powinno być rozpoznawalne oraz łatwe do zapamiętania przez Klientów, co dobrze wpłynie na budowanie świadomości marki. Logotyp może od razu mówić czy zajmuje się dana firma. Znak wykorzystywany jest m.in. na stronach www, produktach czy w różnego rodzaju materiałach marketingowych.
Z czego składa się logo?
Logo to ważny element komunikacji, który jest znakiem rozpoznawczym całej firmy. Warto projektować go w specjalnych programach przeznaczonych do projektowania grafiki wektorowej, dzięki czemu będzie łatwe do przeniesienia na dalsze materiały i projekty. Co wchodzi w skład logotypu? W zależności od jego wyglądu wyróżniamy trzy podstawowe składowe:
- Logotyp – jest to część logo z tekstem, którym jest zazwyczaj sama nazwa firmy.
- Sygnet – element graficzny logotypu. Ta część kreacji nie powinna mieć więcej niż trzy kolory, żeby logo było czytelne.
- Tagline – krótkie hasło, które stanowi dopełnienie logotypu. Może być zwięzłą informacją o tym, czym zajmuje się dana firma lub nieść inne przesłanie np. budować emocje.
Jak zaprojektować dobry logotyp?
Projekt logo nie powinien być dziełem przypadku. Najlepiej jeśli zostanie poprzedzony wnikliwą analizą działalności marki, jej priorytetów, a przede wszystkim charakteru. Sam proces tworzenia logotypu jest zazwyczaj czasochłonny i złożony. Powstaje zazwyczaj kilka różnych projektów, które pozwalają zobrazować różne spojrzenia na projekt i obrać najlepszy kierunek działania. Nie należy na siłę go przyspieszać. W końcu logo będzie znakiem rozpoznawczym firmy i jej wizytówką.