Infografika
Infografika jest graficzną formą przekazywania danych i ważnych informacji. Jej celem jest pokazanie wszystkich elementów przekazu w przejrzysty, maksymalnie czytelny, a przy tym atrakcyjny wizualnie sposób, przez co będą one łatwiej przyswajalne przez odbiorców. Dobrze przygotowany projekt infografiki pozwoli przedstawić dużą ilość danych na niewielkiej powierzchni i powinien całkowicie wykluczać możliwość ich błędnej interpretacji. Oprócz różnego rodzaju elementów graficznych zazwyczaj posiadają one krótkie teksty i wartości liczbowe.
Jak prawidłowo przygotować infografikę?
Rozpoczęcie prac nad infografiką powinno zostać poprzedzone gruntowną analizą projektu. Niezwykle ważną rolę pełni precyzyjne określenie jego celu oraz grupy docelowej. W kolejnym kroku warto dokładnie przeanalizować cały projekt, określić priorytety i rozpisać plan działania. Prawidłowo zaprojektowana infografika powinna być maksymalnie czytelna, dlatego projekt dobrze jest podzielić na tematyczne nagłówki. Dobrze jeśli pojawią się na niej boldowania najważniejszych fragmentów przekazu tekstowego. Z kolei dane liczbowe czy wyniki badań najlepiej jest prezentować na diagramach i wykresach. Nie bez znaczenia jest również estetyka. Im będzie ona większa, tym lepiej.
Zalety infografiki
Szereg zalet związanych z przedstawianiem szeroko pojętych danych za pomocą infografik sprawia, że jest to coraz częściej stosowana forma przekazu. Ważne dane i informacje ujęte w sposób graficzny ułatwiają zrozumienie treści i potrafią skuteczniej przyciągnąć uwagę. Dedykowane infografiki pozwalają na kompleksowe i szczegółowe ujęcie danego tematu i zbudowanie jasności przekazu, co trudniej byłoby osiągnąć na przykład za pomocą tradycyjnego tekstu. Dobrym przykładem skutecznej infografiki są na przykład kroki przedstawiające procesy zwrotów w wielu popularnych sieciówkach.