Remarketing
Zastanawiasz się, co możesz zrobić, jeśli prowadzoną przez ciebie stronę internetową odwiedzają użytkownicy, którzy nie podejmują na niej ważniejszych działań? Tu z pomocą może przyjść remarketing, czyli kampanie, które jeszcze raz pokażą im materiały związane z twoją marką. Ich celem jest sfinalizowanie transakcji – kupno produktu czy zamówienie usługi. Dzięki takim działaniom możesz zwiększyć konwersję i poszerzyć grono swoich dotychczasowych klientów.
Remarketing – co to?
Remarketingiem nazywamy wszystkie strategie służące temu, aby ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy znają już twoją ofertę. Na przykład mogli już:
- zobaczyć profil twojej marki na Instagramie,
- przeczytać lub udostępnić artykuł z firmowego bloga,
- zareagować na post na Facebooku,
- trafić na twój sklep internetowy, jednak opuścili go bez dokonania zakupu.
Remarketing opiera się głównie na śladach, które zostawia w sieci użytkownik, czyli plikach cookies, które zapisują się przeglądarce po każdej odsłonie danej witryny. Kampanie remarketingowe możesz prowadzić w różnych systemach reklamowych – na przykład w wyszukiwarkach (Google Ads, Bing Ads) czy na platformach społecznościowych (Facebook Ads).
Jak stworzyć kampanię remarketingową?
Każdy z systemów reklamowych umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych w inny sposób. Na przykład w Google Ads reklamodawca posługuje się listą remarketingową – znajdują się na niej wszyscy użytkownicy, którzy mieli kontakt z jego treściami, ale nie sfinalizowali transakcji. W niektórych sieciach reklamowych możesz mieć kontrolę nad kampanią od początku do końca lub powierzyć to zadanie algorytmom i postawić na tzw. remarketing dynamiczny.