Performance marketing, który przynosi mierzalne efekty
Realizujemy skuteczne kampanie SEM, które przynoszą zyski i wysoki ROAS. Stawiamy na ciągłą analizę, testy i optymalizację, aby maksymalizować efekt i minimalizować koszt konwersji. Dla nas w kampaniach paid chodzi przede wszystkim o wyniki.
Status Google Partner Premium 2024
Otrzymując ten status, jesteśmy w 3% najlepszych agencji performance w Polsce. Udowodniliśmy, że efektywnie zarządzamy kampaniami i maksymalizujemy wyniki. Trzy czynniki, które były warunkiem uzyskania tytułu to: skuteczność, wydatki i certyfikaty. W związku z tym, że wykazaliśmy się w każdej kategorii, utrzymaliśmy wyróżnienie kolejny rok z rzędu!
Kompleksowe działania SEM
Strategia
Analizujemy konkurencję, grupy docelowe oraz potencjał biznesu. Stosujemy podejście user-centric, dlatego identyfikujemy Klientów na różnych etapach ścieżki decyzyjnej i tworzymy strategię z uwzględnieniem cech sprzedawanych produktów lub usług B2C i B2B.
Wdrożenie
Poprawnie wdrażamy kody analityczne, konfigurujemy konta oraz cele konwersji. Definiujemy miary jakości ruchu i celów pośrednich oraz dobieramy najlepsze kanały kampanii w kontekście potencjalnych leadów oraz wielkości budżetu.
Realizacja
Tworzymy zaawansowane kampanie, promując dziesiątki tysięcy produktów i usług naszych Klientów z dbałością o jak najwyższy ROAS. Pracujemy z e-commerce’ami i markami oferującymi usługi, realizując dla nich kampanie sprzedażowe, lead generation, wizerunkowe i świadomościowe.
Optymalizacja
Priorytetem jest dla nas efektywność kampanii reklamowych, dlatego na bieżąco analizujemy dane dotyczące wyników, konwersji i jakości ruchu. Modyfikujemy stawki, wprowadzamy korekty i optymalizujemy działania, aby tworzyć jak najlepiej prosperujące reklamy.
Raportowanie
Prowadząc działania Performance Marketingowe, jesteśmy z Tobą w stałym kontakcie, a nasze raporty dają realny wgląd w wyniki prowadzonych działań. Na każdym etapie jesteśmy również doradcą w strategii firmy, aby skalowanie biznesu odbywało się na każdej płaszczyźnie naszej współpracy.
Własne narzędzia
Rozwijamy własne rozwiązania (m.in. optymalizujące feedy produktowe) oraz zaawansowane skrypty Google Ads pozwalające nam osiągać najlepsze możliwe wyniki. Dzięki temu możemy oferować pogłębioną analitykę kampanii oraz ponadprzeciętne wyniki.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Kampanie Google
Kampanie display
Kampanie tekstowe
Kampanie produktowe
Kampanie Discovery
YouTube Ads
Kampanie Demand Gen
Performance Max
Programmatic
Facebook Ads
Instagram Ads
Pinterest Ads
TikTok Ads
LinkedIn Ads
Bing Ads
Allegro
Ceneo
Criteo
Audyty kont
Kampanie B2C
Kampanie B2B
Chcesz porozmawiać o reklamach dla Twojej firmy?
Piotr Świniarski
Co oznacza dla nas status Google Partner Premium?
Wiadomość, że kolejny rok jesteśmy tytułowani Partnerem Premium w programie Google, utwierdza nas, że nasze podejście jest właściwe. Jako agencja stawiamy na partnerskie relacje i działania dopasowane do Klienta, a w przypadku kampanii Google Ads koncentrujemy się na efektywności i ciągłej optymalizacji prowadzonych działań, które zbliżają naszych Klientów do osiągnięcia ich celów biznesowych. Google przyznaniem nam tego wyróżnienia potwierdza, że nasza strategia jest odpowiednia.
Dlaczego warto z nami pracować?
Partnerskie relacje
Pracujemy nad tym, co jest dla Ciebie ważne. Bierzemy pod uwagę Twoje realne potrzeby biznesowe i działania prowadzone w innych kanałach digital.
Elastyczne podejście
Od gotowych schematów wolimy dostosowane do Ciebie działania. Proponujemy indywidualne rozwiązania, mając na uwadze Twoje cele i realny budżet.
Kompleksowe strategie
Bazujemy na danych, zwiększamy sprzedaż, pozyskujemy leady. Koncentrujemy się na wynikach i możemy wesprzeć Twoją firmę także w innych obszarach digital marketingu.
Performance marketing – sztuka rozliczania efektów i osiągania konkretnych celów
Nawet jeśli pojęcie performance marketing niewiele Ci mówi, w praktyce stykasz się z tą formą reklamy codziennie, przeglądając media społecznościowe lub szukając informacji w wyszukiwarkach internetowych. Performance marketing, zwany także marketingiem efektywnościowym, nie ogranicza się jednak wyłącznie do wspomnianych kanałów. Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie działania określa się tym pojęciem oraz, jak wygląda praca nad tego rodzaju kampanią.
Czytaj więcej
Marketing efektywnościowy – definicja
Co to jest performance marketing? Najogólniej rzecz ujmując performance marketing to rodzaj reklamy cyfrowej, która ma celu skłonienie użytkownika do podjęcia określonych działań. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o sprzedaż. Może być to także:
- przejście na stronę internetową/landing page,
- przekazanie swojego adresu mailowego lub numeru telefonu,
- zapis do newslettera,
- pobranie aplikacji
- czy rejestracja na event.
Charakterystyczne dla performance marketingu są intensywne cykle reklamowe zorientowane na osiągnięcie jednoznacznego celu. Kampania powinna oczywiście zamknąć się w wyznaczonym budżecie.
Performance marketing – obszary
Jak już wiesz, performance marketing nie ogranicza się wyłącznie do działań w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Oprócz tego obejmuje:
- reklamy natywne,
- e-mail marketing,
- programy afiliacyjne,
- promocję w porównywarkach cenowych,
- RTB i tradycyjne reklamy banerowe.
Bez wielu z tych działań trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie dowolnego biznesu online. Potwierdza to Maciej Brożonowicz, CEO MBridge Marketing Experts:
Performance Marketing w ostatnich latach stał się podstawą działalności sklepów internetowych. Konkurencja jest po prostu tak duża, że bez skutecznej reklamy w mediach społecznościowych czy reklamy w wyszukiwarkach trudno dotrzeć z ofertą do klientów. Aby promocja była jednak prawdziwie efektywna, trzeba solidnie zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kanału marketingowego oraz starannie zaplanować strategię reklamową. W innym wypadku środki przeznaczone na reklamę mogą się zwyczajnie nie zwrócić”
Maciej Brożonowicz, CEO MBridge
Performance marketing jako proces
Pracę nad większością kampanii performance marketingowych można sprowadzić do czterech kroków, do których należą:
- planowanie: dobór kanału, formatu (np. formatu reklamy Google Ads) i grupy docelowej; oszacowanie budżetu; określenie etapu lejka sprzedażowego itp.;
- realizacja działań reklamowych;
- wyciąganie wniosków oraz poszukiwanie najlepszych rozwiązań, czyli optymalizacja;
- tworzenie raportów.
Jak jednak sprawdzić, czy dana kreacja reklamowa przyniosła spodziewane efekty? Marketerom z pomocą przychodzą użyteczne wyznaczniki marketingu efektywnościowego.
Po pierwsze: efektywność, czyli modele rozliczania w performance marketingu
Działania w marketingu efektywnościowym w dużej mierze opierają się na gromadzeniu i bieżącej analizie danych liczbowych. Priorytetem staje się mierzalność – a przez to efektywność kampanii reklamowych. Dlatego też marketerzy posługują się kluczowymi wyznacznikami, które pomagają stwierdzić, czy prowadzone działania są skuteczne i określają, w jaki sposób można je optymalizować. Do tzw. KPI (Key Performance Indicators) zalicza się m.in. następujące, mierzone dzięki kodom śledzącym, współczynniki:
- CPS (cost per sale) – mierzy, ile dokładnie kosztuje sprzedaż produktu czy usługi, nazywany też kosztem konwersji;
- CPA (cost per action) – wskazuje na koszt nakłonienia klienta do wykonania określonej akcji – przesłania formularza, zapisu na newsletter, zakupu itp.
- CPC (cost per click) – wskazuje na to, ile kosztuje przejście na stronę internetową/landing page np. poprzez kliknięcie w banner reklamowy czy link w poście zamieszczonym w social mediach;
- CPF (cost per fan) – objaśnia wysokość kwoty potrzebnej do pozyskania jednego fana;
- CPM (cost per mille) – pokazuje, ile kosztuje tysiąc wyświetleń bannera reklamowego;
- CPL (cost per lead) – mówi o kosztach pozyskania jednego kontaktu, czyli danych prywatnych np. numeru telefonu czy adresu e-mail;
- CoS (cost of sales) – koszt własny sprzedaży, wskazuje na koszty ponoszone na rzecz pozyskanej konwersji;
- ROI (return on investment) – wskaźnik rentowności, określa zwrot uzyskany, dzięki danej inwestycji;
- ROAS (return on ad spend) – wskazuje na zwrot z poniesionych nakładów na reklamę z konkretnej kampanii lub pojedynczej kreacji, jednak bez uwzględnienia realnego zysku netto.
- Modele hybrydowe np. CPC+CPS lub CPC+CPL.
Przeczytaj również o wskaźniku konwersji i dowiedz się, co oznacza.
Nie tylko KPI
Trzeba jednak pamiętać, że podane wyżej KPI to nie wszystko. Istnieją także bardziej niewymierne współczynniki efektywności. Jednym z nich jest współczynnik zakupu marki (PAR), obrazujący skuteczność firmy w przekształcaniu osób świadomych marki w klientów, którzy dokonują zakupów. Drugim miernikiem z tej grupy możemy śmiało nazwać współczynnik orędownictwa marki (BAR), czyli skuteczność firmy w przekształcaniu osób świadomych marki w jej lojalnych orędowników. To obszar, w którym performance marketing agencja łączy z influencer marketingiem.
“RWD – co to” – przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak sprawić, by użytkownicy chętniej odwiedzali Twoją stronę internetową.
Marketing efektywnościowy w social mediach – przykłady
Kampania performance marketing może wyglądać bardzo różnie – wszystko zależy od wybranego medium i celów akcji. Stąd, chcąc omówić przykłady kampanii performance marketingowych najlepiej zawęzić się do jednego ich rodzaju – niech będą to działania, mające na celu zbudowanie bazy mailingowej.
Co zrobić, aby osiągnąć ten cel? Zapytaliśmy o to Managera działu Performance:
Wykorzystaj możliwości Lead Ads (Pozyskiwanie Kontaktów). Lead Ads to nic innego jak rodzaj reklamy na Facebooku, zawierający grafikę lub wideo i przycisk Call to Action. Po kliknięciu nie prowadzi ona odbiorcy na zewnętrzne serwisy, ale – za jego zgodą – autouzupełnia formularz o prywatne dane, sugerując się informacjami wpisanymi w profilu. Dzięki temu formatowi reklamowemu nie tylko skłonisz użytkownika do zapisu na newsletter, ale i umówisz rozmowę handlową lub wyślesz ofertę. Dobrym pomysłem jest również oferować za pozostawienie kontaktu, jakąś wartość dla zainteresowanej osoby, czyli tak zwany Lead Magnet. Może być to check lista, pdf ze wskazówkami lub mini e-book z poradami na konkretny temat. Pomysły ogranicza jedynie Twoja kreatywność!
Piotr Świniarski, Performance Marketing Manager
Na tym nie kończą się oczywiście możliwości promowania newslettera. Jak w przypadku każdej kampanii performance, liczy się tutaj dobry pomysł, skuteczne wdrożenie i ciągła analiza wyników połączona z optymalizacja działań (zobacz też w naszym innym artykule, na co pozwala analityka witryny).
Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie lub planujesz uruchomienie innej kampanii efektywnościowej, skontaktuj się z nami. Performance marketing to jeden z głównych obszarów działalności MBridge – Marketing Experts. Do naszych klientów należą m.in. SMYK, Signify, Recman, Magazyn Pismo i grupa Modne Zakupy. Sprawdź, co możemy zrobić dla twojej marki.
Szukasz rozwiązania, które wesprze rozwój Twojego biznesu? Dowiedz się co to jest strategia SXO!